kinderliedjes uit de tijd van mijn opa

  • Carolin

    Hallo,

    ik ben op de zoek naar heel oude kinderliedjes voor mijn grootvader(81 jaar oud). Hij heeft toen hij nog een kind was in Nederland gewoont, maar toen hij ouder was moest hij terug naar duitsland. Ik ben nu een paar jaar geleden naar Groningen verhuizt en sindsdien vertellt hij mij heel veel over zijn leven in nederland, wat altijd erg leuk is, omdat hij heel mooie herinneringen heeft en dan heel veel lacht en opgewekt is. zijn leukste herinneringen zijn von het zingen van liedjes. Helaas kan hij slechts een lied ten deelen herinneren. Maar dit klein stukje zingt hij met zoveel plezier :-) Voor kerst wil ik hem graag een Cd met liedjes van zijn kinderjaren geven, maar kan gewoon niets in het internet vinden, omdat ik nog niet eens weet hoe de liedjes heten.

    Kan misschien iemand hier mij helpen?

    Groetjes

    Carolin

  • Wil4you

    Hallo Carolin,(tu)

    Ik ben een gepensioneerd sociaal werkster! Ik heb gewerkt oa in een verpleeghuis voor oudere mensen als act begeleidster ! Ik leidde oa ook het zangkoor!

    Ik denk dat je eens moet gaan zoeken naar de liedjes van de bundel:

    KUN JE NOG ZINGEN ZING DAN MEE!

    Van net na de oorlog …die zongen ze ook in Opa's tijd

    Volgens mij kun je die nog wel ergens krijgen in de boekwinkel …in een nieuwere uitgave!

    >Welke liederen zingt opa graag? Misschien kan ik eens kijken of ik er de tekst van heb!<

    Teruggaan naar het verleden dmv gesprek en muziek en spullen die je hebt heet officieel reminiscentie!

    Werkt therapeutisch en is een van die dingen die ik ook heb gedaan! GEWELDIG wat dit teweegbrengt bij de mensen aan blijdschap en herkenning!

    Oh jah ! >>>En de liederen van de radio uit die tijd!

    Ik heb wel een CD met oude radio liederen die zou ik moeten laten copieren door mijn kinderen ?

    Maar dan email je me maar!

    liefs en groetjes,

    willy

    Doorgaan met je activiteiten met Opa! :-)

    http://www.willemijntjes.web-log.nl/

  • jill

    wie heeft de tekst van : jantje zag eens pruimen hangen als eieren zo groot enz.

  • mieke

    Hallo.

    Ik heb een koortje met verstandelijk gehandicapten en daar zingen wij de volgende liederen,mooi ietje fietje trek je bal jurk aan.opa bakkebaard.moriaantje zo zwart als roet.

    Zat een klein zigeunermeisje.witte zwanen zwarte zwanen.drie kleine kleutertjes.in de manenschijn.zagen zagen wiedewiedewagen.

    jan huigen in de ton.in holland staat een huis.ik stond laatst voor een poppenkraam. Als je deze titels invoerd op songteksten,krijg je de liedjes.

    Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg geholpen heb.

    Als je er nog meer wilt hebben mail je maar.

    Wij zingen ook Christelijke liedjes.

    groetjes Mieke.