Amsterdamse Lieverdjes

  • Poppy

    Hallo, ik had vroeger een lp van Kinderkoor: de Amsterdamse Lieverdjes. Daar stonden erg leuke liedjes op, maar het liedje van de Druivenplukkers, vond ik altijd erg mooi. Helaas is de plaat grijsgedraaid toen, dus ik heb er niets meer van. Daarom ben ik nu op zoek naar de tekst van het liedje: De druivenplukkers uit het land van Bordeaux, zitten s,avonds wat bij elkaar, zo begint het liedje. Op internet is het niet te vinden, daarom hoop ik dat iemand mij hieraan kan helpen. Alvast bedankt, en Groetjes van Sanne.

  • Esmeralda

    Hallo,

    Ik heb vroeger bij De Amsterdamse Lieverdjes gezongen en heb ook nog de LP. Op dit moment kan ik mijn platenspeler niet gebruiken, maar zodra dat weer kan, zal ik de tekst voor je uitzoeken. Helaas ben ik de teksten van toen allemaal kwijtgeraakt.

    Ik hoop je hiermee van dienst te kunnen zijn.

    Groeten Esmeralda, Amsterdam

  • poppysblauw

    Hallo Esmeralda, omdat ik maanden niet op dit forum hebt gekeken, zie ik nu pas jouw antwoord. Alsnog hartelijk dank voor het reageren. Jammer, dat je ook niet meer de teksten hebt, maar als je een keer tijd hebt, dan zou ik graag dat liedje van de druivenplukkers van jou via een mailtje ofzo willen ontvangen. Ik heb dat altijd een erg mooi liedje gevonden. Wat leuk joh, dat jij ook in het koor hebt gezeten. Heb je toen ook nog solo gezongen, en kun je een beetje beschrijven hoe je er toen uitzag, want ik heb wel een foto van de lp. Nogmaals dank en vriendelijke groetjes van Greet

  • lucy

    Als het goed is heb ik die tekst nog wel ergens we hebben het zelf gezongen bij de Lieverdjes. Laat maar weten of je het nog wil hebben,